Follow Us

16 Aralık 2013 Pazartesi

TERBİYELİ TAVUK ÇORBASI

Gönderen Ayşegül zaman: 06:42


Oğlumun yine severek yediği çorbası. Ne zaman keyfi kaçsa hemen yaparım bu hasta çorbasını. Sarmısakta ekliyorum, şifa olur miniğime. Hemen ayağa kalkıyor kuzum. .  Köy tavuğu temin ediyoruz oğlum için. Minik parçalara ayırıp buzluğa atıyorum. Bol kemikli bir kısmını da haşlayıp suyunu kağıt bardaklarda dondurup saklıyorum. Elimin altında hazır olmuş oluyor. Çeşitli çorba yapımlarında çok pratik oluyor. Tarhana, şehriye, domates, un çorbası gibi..
 
Terbiyeli çorbamız için 2 baget kadar tavuğu bir miktar suda haşladım. Etleri güzelce ayırıp parçaladım.  Kaynamış tavuk suyumuza arpa şehriye ekleyip pişmeye bıraktım.Bir kenarda 1 kase yoğurt, 2 yemek kaşığı un, isteğe bağlı 2 diş rendelenmiş sarımsak, bir yumurta sarısını çırpıp kaynamış tavuk suyumuzdan bir kepçe alarak karıştırdım. Çorbamızın kesilmemesi için bu işlemi yapmamız önemli bunu bilmeyen hanım yoktur ama yinede hatırlatalım. Sonra yavaşça kaynayan çorbamıza karıştırarak ekleyelim. Kaynayıncaya kadar karıştırmayı bırakmıyoruz. Kaynayınca minicik tuz ekleyebiliriz. Parçaladığımız minik tavuk etlerinide ilave edip, üzeri için 1 kaşık yağda naneyi kokusu çıkana kadar kızdırıp dökebiliriz. Biz kekik sevdiğimiz için, hastalık durumuda varsa kekik' te koyabiliyorum bence çok yakışıyor. Afiyet şifa olsun..

0 yorum:

 

Bebeğim Büyüyor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

Follow Us