Follow Us

15 Aralık 2013 Pazar

TARHANALI MUHALLEBİ

Gönderen Ayşegül zaman: 15:14

           

Araştırmalarıma göre en besleyici mama sütte pişen tarhanaymış. Zaten tarhananın içeriği çok zengin bağışıklık sistemini güçlendiren, vitamini minerali bol bir besin. Ne yapın ne edin ek besine başladığınız dönemlerde bebeğinize tarhana ve yoğurdu sevdirin. Çok işinize yarayacak. Ben birçok şeyi bu ikili sayesinde yedirebildim bebeğime. Annem bizi tarhanayla büyütmüş gayet' te sağlıklıyız maşallah :) Bu mamayı bebeğime severek ve güvenerek yediriyorum. İçinde ne olduğunu tam bilmediğimiz katkılı hazır kaşık mamalarındansa anneannesinin mis gibi tarhanasını severek yiyor benim oğluşum.
 
Malzemeler
  • 1 yemek kaşığı ev tarhanası
  • 1 çay  kaşığı tereyağ
  • 2,5 çay bardağı süt ( Miktarı bebeğinizin iştahına ve ayına göre azaltılıp arttırılabilir)

Kahvaltı içinse  yumurta sarısı, bir kibrit kutusu kadar peynir ( evde yapılan lor peyniri, beyaz peynir, * 1 yaş altı tuz yasak suda bekleyecek tuzu alınacak* kaşar, yada labne.


Yapılışı:  Sütü ve tarhanayı tencereye alıyoruz. Kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz. Muhallebi kıvamında bir mamamız oluyor. Altını kısıp 2 dk. Kaynatıyoruz tereyağını ekleyip karıştırıp altını kapatıyoruz. Dilersek ekmek içi koyabiliriz yada 1 tatlı kaşığı irmik pişirirken. Zayıf bir bebeğiniz varsa kilo aldırmak için birebir bu mama. Eğer bebeğinizin damak tadı tuzludan yanaysa 1 yaş üstü minicik tuz koyabiliriz. 1 yaş altı bebekler için su ile pişirilip devam maması katılabilir. Ben 11. ay başından itibaren pınar devam sütü ( 6-12 aylık bebekler için ilk adım sütü) nü kullandım. Eğer kahvaltı için hazırladıysak yumurta sarısını,  peynirini ekleyip ılık olunca bebeğimize afiyetle yediriyoruz.
 

0 yorum:

 

Bebeğim Büyüyor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

Follow Us