Follow Us

15 Aralık 2013 Pazar

BALLI, MUZLU CEVİZLİ MUHALLEBİ

Gönderen Ayşegül zaman: 15:56

 

Oğluma genelde gece öğünü olarak hem sütü içmediğinden, hemde uzun süre tok tuttuğundan muhallebi yedirerek uyutuyorum.  Gece yatar sabah kalkar diyemeyeceğim :) ama genelde iyi uyur. Severek yediği bir muhallebi bazen bende tadına bakıyorum çok lezzetli gerçekten. Bebeğimin beslenmesinde hep bu noktaya dikkat ettim kendim yiyemeyeceğim karışık lezzetsiz mamaları oğluma da yedirmedim. Lezzeti, tadı tuzu yerinde olan yiyecekleri her zaman daha çok severek yer benim kuzum. Onlarında bir damak tadı var :)
 
Tarifimize gelince; 2 çay bardağı günlük soğuk süte 3 tepeleme tatlı kaşığı pirinç unu, 1 tatlı kaşığı irmik ekleyip karıştırarak pişiriyorum. Kaynayınca ocaktan alıp kasemize döküp ılınmasını bekliyorum. Ben bir muzu rendeleyip muhallebimizin üzerine ekliyorum ve 2 tam cevizi rendeleyip en üstte serpiştiriyorum. En son 2 tatlı kaşığı kadar balı üzerinde gezdiriyorum.  (Bebeğinizin ayına ,iştahına göre yarım yada bir muz kullanabilirsiniz) Bir yaş altı bebeklere süt, bal yasak olduğundan su ile yapıp devam mamalarından 3 ölçek ekleyebilirsiniz. Bal yerine pekmez ekleyebilirsiniz. 6. ayını dolduran bebeğe muz yavaş yavaş arttırılarak verilebilir. Kabızlık sorunu için 1 tatlı kaşığı zeytinyağı eklenebilir. Muhallebinin kıvamı bebeğinizin durumuna göre seyreltilebilir. Afiyet olsun , yarasın kuzucuklara..


1 yorum:

Unknown dedi ki...

Tarifi simdi ogluma yaptim 1 yasinda miss gibi oldu tadi cok guzel severek yedi tesekkur ederiz :)

 

Bebeğim Büyüyor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

Follow Us