Follow Us

15 Aralık 2013 Pazar

DOĞUMA HAZIRLIK, HASTANE ÇANTASINDA NELER OLMALI

Gönderen Ayşegül zaman: 16:05


Hamileliğimin 8. ayında hemen hemen alışverişlerimi bitirmiş, eksiklerimi bir bir tamamlamıştım Hamilelik ilerledikçe ağırlaşıyorsun, şikayetlerinde artıyor . Bence 5. ayda neler alınacağına karar verip araştırıp fikir edinmekte fayda var. Ben yeni doğum yapan arkadaşlarımın ve anne bebek blogların' da okuduğum önerilere göre hareket ettim. Herşeyim tamdı ne eksik nede fazla. Kişiye göre değişiyor bazı şeyler ama genelde aşağıdaki gerekliler listesi çok kullanışlı ve yeterli. Anne adaylarına fikir verebilir diye düşünüyorum. Öncelikle bir kendime, birde bebişime 2 çanta hazırladım. 3. çantamız hastane odası için süsler, kapısüsü, ikramlar, çarşaf ve nevresim gibi malzemeler için yapıldı.

Kendim için hazırladığım çantada :
Doktor kontrol bilgilerimin olduğu dosya,
Ped, (Normal doğumu bilmiyorum ama sezeryanda öyle yoğun bir kanama olmuyor ilk gün hariç.)
Yedek atlet ve iç çamaşırlar (Sezeryansa hamile çamaşırları çok rahat oluyor)
Emzirme sutyenleri : Sürekli emzirmek gerektiğinden emzirme sütyenleri çok kullanışlı oluyor.
Göğüs pedleri,
Diş fırçası, Macun, ağız bakım suyuda çok pratik oluyor yanınıza mutlaka alın derim,
Makyaj çantam,
Deodorant,
Tarak ve toka ve lohusa taçlarım,
Ufak bir ayna,
Göğüs uçları için rahatlatıcı lansonih krem,
1 takım lohusa pijaması,
1 adet gecelik, sabahlık ve üşürsem diye ince şık bir hırka,
2 adet çorap,
Terliklerim,
Kamera, Fotoğraf makinem, (Tüm pilleri dolu ve yedek pillerle birlikte)
Pamuk, Değişil boylarda tülbent,
Islak mendil,
Temiz havlular,
Sabun
Mendil, kağıt havlu ve peçeteler,
Bol bol meyve suyu (Kan yapar, süt yapar. Taze kayısı yada kuru kayısı kompostosu sezeryan sonrası rahat tuvalete çıkıp gaz sorunu yaşamamak için çok işe yarıyor ve sütünüzün gelmesine yardımcı oluyor.)
Rezene çayı doğum sonrası hem süt, hem annenin hemde bebeğin gaz sorunu olmaması için çok faydalı oluyor. Yanınızda mutlaka olsun bence.
Humana stilltea. Doğumdan bir iki hafta önce başalanıp, hastane çantasındada mutlaka olmalı diye düşünüyorum.


Hastane Odası İçin:

Misafir için çikolata ve şeker sepeti, yada askı vb. alternatifler,
Çikolata, Lokum, Bebek Şekeri, Kurabiye gibi seçenekler,
Lastikli çarşaf,
Yastık kılıfı ve Pike,
Çeşitli süslemeler, Organze Tül, Balon vs.
Kapı süsü.

Bebeğim için;

Üzerine yatırabileceğimiz çok amaçlı örtüler hazırlamıştım çok işe yaradılar, 2 adet yanıma aldım,
Boğulma önleyici yastık,( üzerine yukarıda bahsettiğim örtüyü serip bebeğimi yatırdık.)
Bolca ağız mendilleri,
Ana kucağı,
Yeni doğan bebek bezi, canbebe altaçmabezi,
Biberon, Süt sağma pompası,
Unibaby Yenidoğan  saf su pamuktan oluşan alkolsüz, kokusuz ıslak mendil,
1 adet Hastane çıkışı seti,
2 adet Penye battaniye,
1 adet tulum,
2 adet zıbın takımı,
Çorap,
Ayaklı pijama,
Çıtçıtlı badi uzun ve kısa kollu 4 adet bulunması bence yeterli,
Doğumhaneye vereceğimiz, bebeğim doğunca giydirilecek kıyafetleri ayrı hazırladım. Çok iyi oluyor, insan o heyecanla bunlarla uğraşmıyor direk elinizin altında  hazır olsun, isteyince verirsiniz.

0 yorum:

 

Bebeğim Büyüyor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

Follow Us