Follow Us

5 Ağustos 2014 Salı

Sebzeli Balık Çorbası

Gönderen Ayşegül zaman: 11:14

 
Balık Çorbası
 
Haftada iki kez balık yedirmeye çalışıyorum oğluma. Bazen çorba olarak bazen buğuluma yada fırında pişirip sunuyorum küçük beye. Bu lezzetli vitaminli besleyici çorbayı ayrı bir seviyor miniğim. Yarım deniz levreğini güzelce yıkayıp bir tencereye aldım üzerine 3 su bardağı kadar su ekledim. Balık pişene kadar haşladım. Balığı kenara alıp etlerini sıyırıp kılçıklarını ayıkladım. Balığın kılçığını ve kafasını suya geri koyup tekrar 15.dk kadar haşladım. İstenirse bu aşama geçilebilir. Somon sardalya yada dil balığı kullanılabilir. Balık suyunun içine küp doğranmış patates havuç ve kabak ekleyip haşlayıp bir miktar balıkla blendırden geçirdim. Bir yemek kaşığı unu tereyağı ile hafif kavurup sebzeli balık suyuyla hızlıca karıştırarak buluşturdum. Un' da sebze suyuda çok sıcak olmamalı yoksa topaklanabilir. Kılçıkları oldukça dikkatli ayıklamalıyız gerekirse süzgeçten geçiriyorum.
**Koyu kıvamlı bir çorbaydı bizimki istenirse su eklenebilir.

0 yorum:

 

Bebeğim Büyüyor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

Follow Us