Follow Us

5 Ağustos 2014 Salı

BEBE BİSKÜVİSİ - DÜĞME KURABİYE

Gönderen Ayşegül zaman: 09:27

düğme kurabiye bebe bisküvisi
 Bu harika bisküvi ve düğme kurabiyelerin tatları harika. Ağızda eriyen çıtır birer lezzet oldular. Sağlıklı içerikleri ile de miniklerimize içimiz rahat bir şekilde yedirebiliriz. Bebe bisküvisi ılık sütle bir araya gelince çabucak eriyip kıvam alıyor. Kahvaltı ve ara öğün için harika bir seçenek. Üstelik fazlaca yapıp uzun süre dolapta buzlukta saklanabilir. Her zaman elinizin altında bulunur. Tarifimize gelince;
DÜĞME KURABİYE - BEBE BİSKÜVİSİ
Malzemler;
1 yumurta,
125 gr. tereyağı oda sıcaklığında,
1 çay bardağı pekmez yada esmer şeker kullanılabilir,
1 çay bardağı sıvıyağ,
2 yemek kaşığı buğday nişastası,
2 yemek kaşığı yulaf unu (yoksa koymasanızda olur ama olursa muhteşem oluyor),
Alabildiği kadar un, bir çay kaşığı vanilya 2 çay kaşığı kadar karbonat yada kabartma tozu,
Tüm malzemeyi kulak memesi yumuşaklığında yoğurup yarım cm. kadar merdaneyle açıp istediğimiz şekilleri kalıpla vs.verelim. Ben düğme şeklini çay bardağı ile kesip, daha küçük bir kapakla hafif iz yaptım. Mikser çubuklarıyla delikleri oluşturdum. Gülen kurabiyeleride kalıpla çiçek şeklinde yapıp göz ve gülen ağız şekli yaptım az bişey hamura kakao ekleyip gözleri ve ağızları yaptım. 170 dereceli fırında 25. dk. kadar pişirdim. Tabi süre fırına göre değişebilir. Kontrol etmekte fayda var. Çok pişmeyecek hafif pembeleşmesi yeterli ince oldukları için fazla pişerse çok kuru olur.

0 yorum:

 

Bebeğim Büyüyor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

Follow Us