Follow Us

19 Ağustos 2013 Pazartesi

KOLAY TAVA BÖREĞİ

Gönderen Ayşegül zaman: 06:38
Yapımı çok basit, lezzeti süper bir börek, ramazanda sahur için harika oluyordu ayrıca pazar kahvaltılarında ve acil misafirim geldiğinde' de yaptığım bir börek. Tarifini Sofra dergisinden almıştım, iyiki almışım :) İç malzemesi tercihinize kalmış kıymalı, patetesli, peynirli lorlu, otlu ( Ben kış aylarında pırasa, ısırgan, pazı ve ıspanak karışık hafif tavada çevirip yapıyorum birazda tulum peyniri ve baharatlar harika oluyor )Kıymalısı eşimin favorisi.
 
Gelelim tarifimize; Malzemeler:
3 adet yufka
1 su bardağı süt (Yarım yağlı süt kullanıyorum)
1 yumurta
125 gr. eritilmiş margarin yada yarım su bardağı sıvıyağ ( Tarifte 1 su bardağı yazıyor ama ben kalori bakımından azalttım)
İstediğiniz iç malzeme
 
Yapılışı: Lor peyniri, biraz tulum peyniri, ince kıyılmış maydanoz, karabiber ve pul biberimizi karıştırıyoruz . Diğer taraftan yumurta margarin ve sütü karıştırıyoruz. Teflon tavamızı yağlıyoruz ve ilk yufkamızı kenarları tavadan sarkacak şekilde seriyoruz üzerine sıvı harcımızı sürüyoruz. Yufakalardan birini dörde bölüp tavaya yerleştiriyoruz üzerine sıvı harcımızı sürüyoruz peynirli iç harcımızıda yayıyoruz. Kalan yufkayı' da dörde bölüp harcın üzerine yerleştiriyoruz. Tekrar yumurtalı karışımdan sürüyoruz. Tavanın kenarlarından sarkan yufka ile böreğin üstünü kaplayp kalan harcı böreğin üzerine sürüyoruz. Altı kısık ateşte önce altını , sonra diğer tarafını kızartıyoruz. Üçgen dilimlere bölüp afiyetle yiyoruz :)

0 yorum:

 

Bebeğim Büyüyor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

Follow Us