Follow Us

19 Ağustos 2013 Pazartesi

DOMATES ÇORBASI

Gönderen Ayşegül zaman: 08:29
Domates Çorbası


   Domates çorbası oğlumun en sevdiği çorbalardan. Kaşar ve süt eklediğimde günlük kalsiyum ihtiyacının yarısını karşılıyor neredeyse. Önceden hazırlayıp dondurucuya attığım ilikli kemiksuyuy la besleyiciliğini arttırıyorum. Özellikle keyifsiz ve hastaysa acayip enerji veriyor. Bazende kıymalı yapıyorum kavurma aşamasında eklediğim kuru nane harika bir tat veriyor. Domates alerjen bir gıda olduğu için 12. aydan itibaren bebeğinize vermeniz daha uygundur. Tarifimize gelirsek;
Bir yemek kaşığı unla göz kararı 1-2 yemek kaşığı kadar sıvıyağı karıştırıp kokusu çıkana kadar kavururuyorum daha sonra 2 orta boy domatesi rendeleyip (yada yazdan hazırladığım şişe domateslerimden kullanıyorum) çırpıcı ile karıştırarak ekliyorum bir iki dakika fokurdatıp 1 su bardağı sıcak su, buzluktan bir çaybardağı kadar kemik suyu bir miktar çorbanın kıvamına göre süt ekliyorum. Bir iki taşım kaynayınca azıcık tuz ekleyip altını kapatıyorum. Üzerine tereyağı ve kibrit kutusu kadar rendelenmiş kaşar peyniriyle ve bir dilim buğday ekmeğiyle çok severek yiyor benim kuzucuğum. Kıymalı yapacaksanız eğer domatesten önce 1 tepeleme yemek kaşığı kıymayı ekleyip 1 dk. karıştırarak kavurun. Sonra nane ekleyip çorbanın geri kalanına  devam edebilirsiniz. Ayrıca bir yumurta sarısı ile terbiye yaparakta pişirilebilir.

0 yorum:

 

Bebeğim Büyüyor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

Follow Us