Follow Us

11 Mayıs 2012 Cuma

ETLİ ENGİNAR DOLMASI

Gönderen Ayşegül zaman: 03:59
Enginarların bol ve en tazelerinin bulunduğu bu mevsimde bence yapılacak şahane bir yemek. Ben geçen sene bir arkadaşımın işyerine annesinin yaptığı enginar dolmalarını getirmesiyle tanışmıştım bu lezzetle. Tadı damağımda kalmıştı :)) Tarifi paylaşmak istedim..
MALZEMELER : 6 Enginar 1 çay bardağı pirinç 200 gr. kadar kuşbaşı et minik minik doğranmış ve haşlanmış, Tercihiniz kadar zeytin yağı Bol dereotu (bence çok yakışıyor) Bir kaç dal taze soğan 1 ad. kuru soğan çok az karabiber ve tuz YAPILIŞI: Yayvan bir tencereye taze soğanları dilediğimiz şekilde doğrayıp ayıklanmış enginarları yerleştiriyoruz. Yarısına kadar sıcak su, hafif tuz ve zeytinyağı gezdiriyoruz altı yarım kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. Bir taraftan iç harcı için yıkanmış pirinç, doğranmış soğan, minik doğranmış haşlanmış kuşbaşı et, çok az karabiber bol dereotu, tuz ve zeytinyağını ilave ediyoruz. Hafif pişen enginarlarımınızın içini bu harç ile dolduruyoruz. Ben haşlama et suyunuda tencereye ekledim hemen hemen enginarların yarısını geçecek kadar suyu oldu, sonra 1 kaşık un ve yarım limanı karıştırış dolmaların suyuna ilave edip tuz ile tatlandırdım. Ağzı kapalı kısık ateşte 30 dak. kadar pişti. Ilk ve bir gün önceden yapılmış yemeğimizin tadı muhteşem.

0 yorum:

 

Bebeğim Büyüyor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

Follow Us