Follow Us

28 Haziran 2009 Pazar

PATLICAN ÇIĞIRTMA

Gönderen Ayşegül zaman: 05:28

PATLICAN ÇIĞIRTMA



Malzemeler:

*4 adet patlıcan(aslı kemer ince uzun patlıcan)
*4*5 adet domates
*4-5 adet biber
*yarım demet maydanoz
*1 adet kuru soğan
*2-3 diş sarımsak
*tuz
*yarım çay bardağı zeytin yağı

HAZIRLANIŞI:
Patlıcanlar alacalı olarak soyulup tuzlu suda acısı çıkarılır.Bıçakla baş tarafından sonuna kadar 1 cm derinliğinde helezon şeklinde yani patlıcanı çevire çevire çizik kesilir.Tencereye konulan zeytin yağına patlıcanlar ve ayıklanıp irice kesilmiş biberler konulup kapağı kapatılır tabi tuzda dökelim.Bir süre sonra arkaları çevrilir.Kızarınca ben bir tabağa alıp yağını döktüm.Yeniden zeytin yağı koyup patlıcan ve biberleri koydum.Üzerine piyazlık doğradığım soğanları, dilimlediğim sarımsakları koydum.Domateslerin kabuklarını soyup küp küp kestim.Onu da üzerlerine koydum.Kapağını kapatıp kısık ateşte domatesler eriyinceye kadar pişirdim. Servis tabağına alıp üzerine doğranmış maydanozları koydum.Afiyet olsun…

Ege'ye özgü bir yemek.Ben ilk defa yaptım.Valla ne diyeyim ağızlarının tadını biliyorlar. Çok hafif bir yemek.Yaza yakışır yani.Ben çok beğendim artık menüme katıyorum bu yemeği.Hala tadı damağımda şiddetle tavsiye ederim patlıcan severler için…

0 yorum:

 

Bebeğim Büyüyor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

Follow Us